Kanske årets sista

Ocensurerade sanningar!



Här borde jag alltså göra en summering av året som har gått.
Vissa människor har kommit andra har gått.
Vissa har jag avskärmat mig ifrån då det har tagit alldeles för mycket kraft.
Januari..........Bosse avled
Efter det följde en tid av mycket gråt.
Februari innefattade en jobbig begravning.
Mars, April var oerhört jobbiga.
Jag ifrågasatte allt & inget.
Jag började så sakterligen plana ut.
Pappa fick diagnosen prostata cancer
- Mycket känslor i omlopp, många långa diskusioner.
Pappa väljer att ta till flaskan & några planerade återfall med fröken Amfetamin.
Allt rämnar än en gång.
Jag tar mig samman efter mycket om & men.
Bestämmer mig för att backa några steg & försöka få mig själv att inse att jag inte kan bära allt själv.
Jag lyckades över förväntan.
Juli åker jag & M bort ett par dagar.
Bort från vardagen med alla jävla demoner vi slåss med dagligen.
Demoner som missbruk, ångest, funderingar.
- Livets jävla ryggsäck från barnsben
Förstå mig nu rätt, eller ni behöver inte förstå alls, faktiskt
- Men M har alltid betytt mycket för mig & kommer alltid att göra det!
Han om någon förstår när jag faller på ett sådant sätt som många andra inte kan göra.
Vi är av samma skrot & korn.
Nog om det for the moment!
Nästa bakåtsteg
- Upptäkten av en knöl i ena sonens armhåla.
Från att ha varit ganska liten växte den till sig i en monsteriös fart.
Snabbt in på operation.
Väntan efter operationen var den absolut värsta.
Vi fick iallafall ett positivt besked, den var godartad!
Pappa påbörjar sin cancerbehandling i form av injektioner.
Själva behandlingen förlöper bra men hans psyke åker berg & dalbana.
Lyckopiller blev nästa steg.
I nuläget ligger hans humör någolunda stabilt.
I januari påbörjas hans strålning.
I januari har vi också Bosses årsdag.
Summering av det gångna året har kantats med så otroligt mycket att det inte ens finns en chans att få ner allt på en & samma gång.
Det har varit en blandad kompott av allting.
Dödsfall
Begravning
Cancerbesked
Relationskonflikter
Operationer
Permitering
Arbetsök
Arbetsintervju
Jag färgade håret ljust
Började träna
Avslutade träningen
Påbörjade den igen & avslutade

Mycket som man inte trodde skulle hända har hänt & det finns ändå så mycket att vara glad & tacksam för.

För att göra ett litet citat som för mig betyder oerhört mycket

- Du har fått mig att inse vissa saker om mig själv som jag inte trodde var möjligt.
--------------------------TACK DET SAMMA!--------------------------------

Snart är det 2011 & vad det året kommer att föra med sig vet jag ännu inte.
Men jag vet att det kommer att innebära några störra förändringar.







Så Gott Nytt År på Er önskar Mimsan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0