I feel a pang of emptiness

Om drygt en månad är det ett år sedan Bärnan gick bort.
Tiden har gått fort men ändå så långsamt.
Ibland känns det som det var igår som du var tvungen att beträda den andra sidan.
Jag sitter & reflekterar över tiden som har gått & inser att det är väldigt mycket som har förändrats & som har hänt.
Jag önskar Du kunde ha fått varit med, på något sätt vet jag att du ändå har varit & är det.
Jag ger mig dessutom fan på att DU har ett eller flera fingrar med i spelet!
Jag minns hur du önskade vissa saker & hur du önskade att dom som stod dig nära skulle få må bra.
Jag minns också några speciella ord, & vet du vad?
- Du fick rätt!
Många många gånger har jag tänkt mig upp till minneslunden & lika många gånger är det något som har stoppat mig.
Kanske för att jag inte har varit redo?!?
din årsdag ska vi hedra dig & din personlighet med foliehjälmar, mjukgörande salva, javvel, genéver som smakar bäver, bubblande hallon/jordbubbsvin, gråt & en massa skratt.
- Du är något så in i helvete saknad att det periodvis gör riktigt ont.
Jag är samtidigt glad & oerhört tacksam över att du fortfarande kan få mig att le stort & skratta högt åt de minnen du lämnade efter dig!
Jag är också tacksam över att ha Mikael vid min sida i detta.
Han är den som har varit stark & tröstande när jag har gråtit.
Det ger på någotvis en trygghet att vi inte är ensamma utan vi kan förstå den andras tomrum & saknad.
Saknad & sorg på (O)lika plan.
En sorg är alltid en sorg & en sorg är svårt att förklara för någon som inte är direkt involverad.
Det skall också tilläggas att det är inte utan att en & annan tår trillar i skrivandets stund.
- Du är saknad men det vet du redan!
Jag & Mikael har en teori om hur du sitter på ditt uppfluffade puffmoln, flinar så där gott & skrattar på ditt speciella sätt.
Men jag tror du mår bra!
Håll dörrarna öppna på din årsdag, för då ställer vi till med fest & kraffsar hål i ett par sandaler.
Spänn hängslena, räta på ryggen, korka upp vinet, 14%ig billig skit öl, genévern & allt annat för

- LIVET ÄR EN FEST / Nationalteatern

http://www.youtube.com/watch?v=9S_rlCH4Nrg




- Du fattas oss!



Ina Scott, the name you gave me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0