Hur väljer andra?

Dagens fråga!




Är det så att många hellre ser sig sårade av sanningen än en lögn?
& hur väl stämmer det där egentligen.
Många säger sig vilja veta sanningen men kan i slutändan inte hantera den.
Är det då "berättarens" fel att "lyssnaren" inte kan hantera situationen?
En del anser att alla sanningar inte ska fram då dom eventuellt sårar mer än vad dom gör nytta.
Hur ska man då veta vilka sanningar som ska fram?
Är det inte bättre att välja en gång för alla?
Antingen så berättar man ingenting, eller så låter man allt komma fram i dagsljuset.
Att välja antingen eller i olika situationer fungerar helt enkelt inte för mig som person.
Jag kommer alltid alltid att sjunga ut, på det viset vet dom som står mig nära att dom aldrig behöver tvivla.
En annan aspekt
- Tänk nu OM man finner att alla sanningar inte ska komma fram då den/dom kanske sårar mera in the end.
Ponera nu att just DEN sanningen som från början inte skulle oreras, ändå når sitt slutmål.
- Skulle den då inte såra mera?
Jag anser det & just därför väljer jag att alltid tala sanning till mina nära & kära, kort & gott dom jag bryr mig om..
Att springa som katten runt het gröt eller disskutera med någon annan än den det verkligen berör har aldrig & kommer aldrig att vara jag.

- & JA, vissa sanningar sårar, vissa sanningar är smärtsamma, men dom är även en del av livet


Så dagens extra från Mimsan får bli


- Var alltid ärlig & rak mot dom som står dig nära, det ger en äkta trygghet vilket är bättre än den falska!


Right or wrong?!?!


what position did you take?


Övertäckt sanning or open cards all the time?

- Jag vet min ståndpunkt
!



Ina Scott alias Madame Mim alternativ Spirit of Extacy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0