För första gången väljer jag denna väg!

Jag är en mästare på att inte visa hur jag ege mår.
Ytterst få släpps in i mitt liv & ytterst få får tillgång till den nyckel som visar vem JAG ege är.
Dom flesta uppfattar mig som glad, jordnära, klädd i näbben, spontan & utåtriktad.
En sorgelös liten figur på 2 ben.
Skenet kan bedra.
Visst är jag ganska stark i mig sj, men just nu är jag bara liten & trött.
Mår som sagt inget vidare.
Där av mitt val, jag kommer att dra mig undan ett tag.
För hur länge, eller hur kort, ja det vet jag inte än.
Jag måste ta mig tid att hitta strukturen igen.
För tillfället flyter allt ihop likt en grå dimma.
Inget fokus & med en obefintlig struktur.
Jag vill så mycket & känslor härjar som en tromb i kroppen.
Hur ska man veta vilken väg som blir bäst?
Hur ska man veta vilken väg som är rätt?
Hur ska man hitta, när allt är mörkt & det enda ljus som fanns har brunnit ut?
Tändstickorna är slut för att tända lågan till bränslet.
Kort & gott, jag orkar inte!
Jag väljer att sätta detta i tryck ist för att ta detta i telen men mina vänner som jag vet följer min blogg.
Just pga att det är så lätt att säga.......jo men jag mår bra, nemas problemas frid & fröjd.
Vem lurar man?
Sig sj mest skulle jag vilja påstå.
Hade dock ett jätte trevligt samtal med en MAN här i em.
Han fick mig till & med att skratta.
Bra början på ett tele samtal, liten drake gråter & snörvlar i luren, nåja, man är inte mer än mänsklig.
Dessutom kan jag inte komma ihåg när jag grät sist, nåja, nykter iallafall.
Nu är det ju INTE så att jag ständigt är susig i luvan..........måste bara UNDER STRYKA det!
Men att gråta är inte riktigt min grej här i livet.
Uppfriskande säger en del, jojo, det må säkert stämma för dom.
Det intressanta med telefon samtalet var faktiskt hur lika vi tänkte på vissa punkter.
Bara ett ex, människor i ens närhet frågar..........
- Hur är det?
Vad dom förväntar sig i svar, är oftast det sk standard svaret..........
- Jo det är väl så där, lite jobbigt just nu, men det löser sig.
Skulle man där emot säga..........
- Jag mår verkligen så djävla dåligt just nu att jag inte vet vart jag ka ta vägen, ja då blir oftast personen som ställt artighets frågan helt tyst.
Hastigt & lustigt kommer personen på en rad olika göromål, för att snabbt som fan avsluta diskussionen & dra åt sitt håll.
Är det inte märkligt så säg?
Men nog har många råkat ut för det.
Eller vad säger ni läsare?
I morgon kommer det in pengar på kontot, jag undrar vad jag ska göra med dom?
Som dom kommersiellt missbrukarsvin som vi människor är, ska jag nog ta & shoppa upp.......ALLT & lite till.
Skämt & sido, det blir BARA nyttiga saker i morgon & inget flytande alls.
Som sagt, dimman måste få lätta först innan man tillför ny dimma.
Avslutar med två vettiga saker som jag har fått höra idag & som stämmer otroligt bra!
Varför är bilens ruta större än backspeglarna?
- För att man ska blicka framåt & inte bakåt!
Ett annat som också är väldigt tankvärt.........
Det enda som är större än mitt ego, är mitt hjärta.
Båda stämmer så väl, det är förmodligen därför man mår så här dåligt ibland.
Man har inte riktigt tagit det där till sig att blicka FRAMÅT, sen att man har för stort hjärta till allt & alla är en fin egenskap.
Dock kanske inte den bästa & för sitt eget mående alla ggr.

Var rädda om er.

Liten kicka som vågar vara just.....liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0