Allt för ofta funderar man hur länge som ska bära stafett pinnen

nwt.se - MC-gängen måste bekämpas


Jag undrar om du har plockat upp Karin Sidenvalls stafett pinne & ska föra denna hetsjakt vidare.

Jag undrar också vart i från Outbreak Mc Arvika HELA tiden, med jämna & ojämna mellan rum, ALLTID ska omnämnas.

Ni har inget & då menar jag INGET som styrker dessa påstående om kriminalitet.
Borde man inte sammanställa saklig... fakta?

Jag förstår heller inte HUR NWT kan publicera dessa artiklar.

Sen kan man givetvis ha synpunkter & åsikter om dom sk Mc-gängen.

Men att dra alla över en & samma kant är helt & fullt förkastligt!

Häls Ina


Jag undrar OM jag får denna insändaren publicerad.
Jag tvivlar!
Skrev för ett tag sedan ett mail till Karin Sidenvall, där jag bla tog upp seriös journalistik.
Tog även upp NWT´s del i det hela.
Min undran var även där, hur man kan sätta en skrivelse på pränt UTAN saklig fakta.
Med all "respekt"....men NWT är & har alltid varit en kloak, där all smuts samlas.
Mycket är skrivet på eget bevåg, utan egentliga fakta.
Jag undrar fortfarande hur man kan få driva en tidning på det sättet.
Jag är inte den enda som har ställt den frågan.
Skulle jag som privat person skriva eller få i tryck lösryckta fakta..........ja då skulle det bli ett sju helvetes liv.
Våga vägra NWT.......Nya Wärmland Tidningens kloak alster!

Detta mail skickades till Karin, då hon ÅTERIGEN trampade luft.

Hej Karin!

Jag vill med detta mail ställa dig några frågor.
Frågorna härör Mc klubben i Arvika, dvs Outbreak Mc
Hur kan man, som seriös journalist, ta lösryckt fakta, få den publicerad i tidningen & sen kunna stå rak ryggad?
Jag undrar även hurvida en offentlig urinering kan tas upp överhuvudtaget?
Om det är seriös journalistik kommer jag omedelbart att sluta läsa tidningen!
Vidare undrar jag om man inte har en skyldighet som skribent att kolla upp fakta innan en artikel publiceras.
Jag & många med mig, har hittat ett flertal fel i samtliga av dina berättar historier.
Så jag undrar än en gång, är det inte journalistens skyldighet att kolla upp, så att det man skriver stämmer
överens med verkligheten?
Förr i tiden när folk kände på sig saker & deklarerade dessa, blev dom brända på bål.
Nu finns ju inte den ritualen längre.
Men att hålla på & grilla media & allmänheten  med sådant som helt saknar saklig grund, är i mitt tycke helt absurd.
Bara för att citera ETT av många felaktiga så kallade fakta........

 

Påstående om ett ev kontrak som då Outbreak skulle ha haft.
Ja du Karin, vid nogrannare kontroll hade även du upptäckt att detta inte stämmer.
Med andra ord var detta ytterligare en av många lögner
Vidare, att dom i nu läget ska ha en ny lokal, ja den informationen & vetskapen har inga inblandade i Outbreak Mc.
Så nu undrar jag än en gång.
Är det inte DIN skyldighet att kolla upp saker & ting innan du skriver en massa lösryckta saker?

Eller är det din heta önskan om att få ytterligare felaktiga saker i tryck?
Jag undrar också om du själv ser dig som en seriös skribent?

 

Fakta ska & bör väl ändå vara en av stöttepelarna i seriös journalistik?

Att NWT sedan väljer att publicera dina artiklar utan förbehåll är bara att beklaga.
Inte minst för deras läsare.
Fakta är fakta & hör hemma i en dagstidning!
Lösryckt sådan platsar där emot i Vänt i Häcken, dvs Hänt i veckan, Allers, Hemmet Journal osv.
På vem ligger egentligen ansvaret?
Ligger det på den som skriver, eller ligger det på den/dom som väljer att publicera?

Jag undrar vad din anledning är till alla dessa falska flosler är.
Är det enbart ditt sätt att uttrycka ditt missnöje mot bikers kulturen?
Genom att svart måla, förfölja & dikta ihop?
Eller finns det en annan anledning till din förföljese mani?

Samtidigt som man reagerar starkt på dina missvisande & felaktiga artiklar, finner jag även en viss humor i det hela.
För du kan väl ändå inte vara helt seriös?
Så än en gång, VAD är det egentliga anledningen till denna hetsjakt på Outbreak Mc i Arvika?

Jag undrar också vad lagarnas alla paragrafer säger om falsk ryktes spriding samt förtal.
Den frågan ställer jag också till NWT.

Men till en "sann" journalist måste jag bara få avsluta med att jag beundrar din hängivenhet av att skriva så mycket
falskt, på så kort tid.
Så skön som du är!

Som en liten parentes, du är noga med att trycka på olagligheter som då ska ha pågått i samband med klubben & med dess medlemmar.
Jag undrade precis om det du har skrivit & förtalat de olika medlemmarna i Outbreak är helt rumsrent & helt med lagen.
Det är väldigt dumt att kasta sten i glashus!

 
Jag har dock INTE fått något svar, & andra sidan hade jag väl inte räknat med det heller.
Förkastligt att man kan få skriva rappakalja & att sedan inte bemöta dom frågor & den kritik som uppstår.
DET alla 2 hjuliga vänner är sann journalistik.
Journalistik när den är som "bäst"


 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Cornsnake

10/10!

I vanlig ordning när det gäller dig. :)

2009-12-04 @ 05:47:15
URL: http://cornsnake.blogg.se/
Postat av: Ina

Blir ju arg ju......dom har publicerat min insändare på payback eftersom NWT inte tar med den i sin BEBATT.

Hur ska man kunna debattera om man inte får något svar.

Elr var det menat som en en vägs debatt kanske?

FUNDERAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0